Müşteri hizmetlerine odaklanan yapay zeka girişimi Decagon, 1.5 milyar dolar değerleme üzerinden 131 milyon dolarlık C serisi yatırım aldı. Şirketin yeni finansman turuna Andreessen Horowitz ve Accel ortak liderlik ederken; Bain Capital Ventures, Avra, Forerunner, Ribbit Capital, A* ve Bond Ventures gibi önemli yatırımcılar da katılım sağladı.
2023 yılında Jesse Zhang ve Ashwin Sreenivas tarafından kurulan ABD merkezli Decagon, farklı iletişim kanallarında çalışan metin ve ses tabanlı akıllı müşteri temsilcileri geliştiriyor. Bu sistemler yalnızca bilgi aktarmakla kalmayıp, kullanıcı adına doğrudan işlem yapabilen "ajan benzeri" (agentic) özellikler taşıyor. Kullanıcılar bu sayede rezervasyon yapabiliyor, bilgilerini güncelleyebiliyor ya da doğrudan şikayet süreci başlatabiliyor.
Decagon’un teknolojisi, gelişmiş iş mantıklarıyla senaryoları analiz ediyor, kurumların bilgi tabanlarını güncelliyor ve gerçek zamanlı geri bildirimlerden öğrenerek sürekli gelişim gösteriyor. Şirket, hem kendi ürettiği yapay zeka modellerini hem de üçüncü taraf büyük dil modellerini entegre ederek esnek ve özelleştirilebilir çözümler sunmayı hedefliyor.
Yeni yatırım ile birlikte Decagon, hem teknik ekiplerini genişletmeyi hem de daha fazla kurumsal müşteriye ulaşarak yapay zeka destekli müşteri hizmetlerini ölçeklendirmeyi planlıyor. Girişim, şirketlerin 7/24 hizmet verebilen, müşterilerini tanıyan ve onlar adına doğrudan aksiyon alabilen dijital temsilciler sunmasını mümkün kılmayı amaçlıyor.