Son kullanıcı odaklı yapay zeka uygulamaları geliştiren İstanbul merkezli FERASET, mobil oyun ve üretken yapay zeka destekli mobil uygulamalara odaklanan önemli yatırım fonları Play Ventures ve e2vc'den 4.5 milyon dolar tohum yatırımı aldı.
Yapay zekayı tasarım, müzik, video ve fotoğraf gibi yaratıcı alanlarda kullanılabilir hale getiren girişim, bu yatırımla birlikte hem ürün portföyünü genişletmeyi hem de pazarlama faaliyetlerini küresel ölçekte ölçeklendirmeyi planlıyor. Şirketin geliştirdiği uygulamalar arasında dikkat çekenler Hexa, Livensa, Aura ve Music AI.
FERASET şu anda aylık 2 milyondan fazla indirme rakamına ulaşmış durumda ve bu sayının hızla artmaya devam ettiği belirtiliyor. Yapay zekayı kullanıcı dostu arayüzlerle buluşturan şirket, İstanbul merkezli olmasına rağmen Türkiye'nin farklı şehirlerine yayılmış bir ekip yapısına sahip.
FERASET Kurucu Ortağı ve CEO’su H. Burak Demir, yatırım sonrası yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Son kullanıcı odaklı yapay zeka uygulamalarında bir paradigma değişimine tanık oluyoruz ve FERASET bu hareketin öncüsü olmaya hazırlanıyor. Play Ventures ve e2vc’nin desteğiyle, yapay zeka inovasyonunun sınırlarını zorlamaya, operasyonlarımızı ölçeklendirmeye ve çığır açan yapay zeka ürünlerini küresel pazara sunmaya devam edeceğiz.”
Play Ventures Kurucu Ortağı Harri Manninen ise FERASET yatırımı hakkında şunları söyledi:
“FERASET'i desteklemekten heyecan duyuyoruz çünkü onlar, mobil oyun konusundaki derin uzmanlıklarını hızla büyüyen son kullanıcı odaklı yapay zeka uygulamaları alanıyla birleştiriyor. Bu alanda liderlik etmek için mükemmel bir konumdalar.”
e2vc Genel Ortağı Enis Hulli de yatırım kararını şöyle değerlendirdi:
“Hem mobil oyun hem de kurumsal yapay zeka alanında aktif yatırımcılar olduk. İkisinin kesişim noktasına odaklanmanın vakti gelmişti. FERASET’in kurucu ekibi, mobil ürün geliştirme, pazarlama ve kurumsal yapay zeka alanlarında en iyi kombinasyonu sunuyor.”
FERASET, bu yatırımla birlikte Türkiye’den çıkan ve dünya çapında kullanıcıya ulaşmayı hedefleyen yeni nesil yapay zeka ürünlerinde öncü olmayı amaçlıyor. Özellikle bireysel tüketici odaklı üretken yapay zeka uygulamaları, girişimin küresel ölçekte rekabet avantajı sağladığı alanların başında geliyor.