Spotify, 2024 yılı dördüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı ve 17 yıllık tarihinde ilk kez tam bir yılı kârla kapattığını duyurdu. Şirket, kullanıcı sayısında ve gelirlerinde güçlü bir büyüme kaydetti.
Dördüncü çeyrekte Spotify'ın aylık aktif kullanıcı sayısı yıllık bazda yüzde 12 artarak 675 milyona ulaştı. Ücretli abone sayısı ise yüzde 11 artışla 263 milyona yükseldi. Şirketin toplam geliri yüzde 16 artarak 4.2 milyar euroya çıktı. Brüt kâr marjı yüzde 32.2’ye ulaşırken, faaliyet geliri 477 milyon euro olarak kaydedildi.
Bu finansal büyüme, Spotify’ın son dönemde uyguladığı abonelik fiyat artışlarına rağmen kullanıcı kaybetmeden büyümeye devam ettiğini gösteriyor. Şirket, Premium abonelik ücretlerini iki kez artırmasına rağmen kullanıcı sayısındaki yükselişi sürdürdü.
Spotify, kullanıcılarına daha fazla seçenek sunmak için HiFi veya "süper premium" abonelik modelini yakında kullanıma sunmayı planlıyor. Bu yeni planın fiyatı, mevcut Premium paketin yaklaşık 5 dolar üzerinde olacak. Ayrıca, Spotify ve Universal Music Group arasında yapılan yeni çok yıllı anlaşma, sanatçılara yapılan ödemeleri güvence altına alırken, hayranlara özel yeni avantajlar sunabilecek bir hizmetin de kapısını aralıyor.
Spotify CEO’su Daniel Ek, 2025 için oldukça iyimser olduklarını belirterek, uzun vadeli büyümeyi sağlamak için önemli adımlar atmaya devam edeceklerini söyledi. Şirket, 2025'in ilk çeyreğinde 4.2 milyar euro gelir elde etmeyi, 3 milyon yeni aylık aktif kullanıcı ve 2 milyon yeni ücretli abone kazanmayı hedefliyor.
Spotify, küresel müzik akış pazarındaki lider konumunu koruyarak büyümesini sürdürmek için hem abonelik gelirlerini artırmayı hem de yeni iş modellerini test etmeyi planlıyor.